Andeko
Image default
Telefonie

Wat houdt een goede klantenservice in? Dit zijn 10 manieren hoe je dat bereikt

Wat houdt een goede klantenservice in?

Geweldige klantenservice betekent dat u best practices volgt, zoals het waarderen van de tijd van klanten, een prettige houding en het verstrekken van deskundige en vindingrijke middelen, maar dat u ook een stap verder gaat om de verwachtingen te overtreffen – in plaats van alleen te voldoen.

Lees hier alles over wat goede klantenservice inhoudt

10 manieren om geweldige klantenservice te bieden

1. Ken uw product

Als medewerker van de klantenservice ben je de hele dag bezig met het oplossen van problemen voor klanten, en dat betekent dat je een productexpert moet zijn.

2. Houd een positieve houding aan

Houding is alles, en een positieve houding gaat een lange weg in het bieden van uitstekende klantenservice.

3. Creatief problemen oplossen

Meer dan 80% van de klanten heeft gekarnd omdat ze slechte klantenservice hebben ervaren. Daarom moet u gedijen bij het oplossen van problemen voor uw klanten en het een centraal onderdeel van uw ondersteunende rol maken – en er zullen altijd problemen zijn om op te lossen.

4. Reageer snel

66% van de mensen gelooft dat het waarderen van hun tijd het belangrijkste is in elke online klantervaring. Het zo snel mogelijk oplossen van klantvragen is een hoeksteen van een goede klantenservice. Snelheid moet van essentieel belang zijn, vooral voor kleinere problemen die niet veel tijd kosten om op te lossen.

5. Personaliseer uw service

40% van de klanten zegt dat ze een betere menselijke service willen. Dat betekent dat ze zich meer willen voelen dan alleen een ticketnummer . Ze worden boos als ze niet als een individueel persoon worden behandeld, standaardreacties krijgen of als een tennisbal naar verschillende mensen worden geslagen.

6. Help klanten zichzelf te helpen

Dat gezegd hebbende, klanten willen niet altijd met iemand praten om hun probleem op te lossen – vaak willen ze hun probleem snel zelf oplossen. Van de consumenten probeert 81% de zaken zelf te regelen voordat ze contact opnemen met een live vertegenwoordiger. Uit verder onderzoek blijkt dat 71% de mogelijkheid wil hebben om de meeste problemen met de klantenservice zelf op te lossen.

7. Focus ondersteuning op de klant

Uw klanten zijn het meest integrale onderdeel van uw bedrijf en gaan voor producten of winst. Behandel ze alsof ze het middelpunt van je wereld zijn – want dat zijn ze ook.

8. Actief luisteren

Aandacht besteden aan feedback van klanten omvat terugkijken op de gegevens en luisteren in realtime. Laat uw klanten zien dat u ze hoort wanneer ze de tijd nemen om u te woord te staan. Luisteren vergroot de kans dat u de echte problemen van uw klanten hoort en deze effectief kunt oplossen, wat resulteert in tevredener klanten.

9. Houd je aan je woord

Als je iets belooft, is het een verstandige klantenservice om ervoor te zorgen dat je het ook waarmaakt. Laat uw klanten niet in de steek. Je woord houden gaat over respect en vertrouwen.

10. Wees proactief behulpzaam

Een stap verder gaan is een van de belangrijkste dingen die u kunt doen om een ​​geweldige klantenservice te bieden. Dit is wanneer je alle vakjes hebt aangevinkt, maar toch meer wilt doen.

Lees hier over hoe je het beste de klantenservice van netbeheerders bereikt. 

https://klantenservicedirect.nl/