Updated : jul 31, 2019 in Telefonie

Niet aanwezig en toch telefoonservice

 

U kent, als ondernemer, vast wel het probleem van een onbezette balie en geen telefoonservice. Dat is lastig, en kan omzet kosten. Maar, de afspraken en vergaderingen moeten ook nagekomen worden, vrije dagen moeten kunnen worden opgenomen, dus een constante bezetting van de telefoonlijn is soms knap lastig. Een ingehuurde telefoonservice kan dan de ideale oplossing zijn. En er hoeft niet eens een telefoniste op uw eigen kantoor te zitten, een telefoonservice werkt heel vaak op afstand, vanuit een eigen kantoorruimte. Er zijn zelfs bedrijven die telefonistes vanuit huis kan laten werken. Dat kan heel makkelijk gerealiseerd worden, met behulp van een digitaal programma dat speciaal is ontworpen voor bijvoorbeeld een telefoonservice.

Hoe werkt dat dan?

U kunt, als ondernemer, een abonnement afnemen bij een geschikte telefoonservice, die aantrekkelijke tarieven en voorwaarden biedt. U schakelt de telefoon door zodra er niemand binnen uw bedrijf meer is die de telefoon aan kan nemen. Elk telefoongesprek dat dan binnenkomt wordt doorgeschakeld naar de ingehuurde telefoniste die op haar scherm ziet wie er belt, naam en telefoonnummer, en voor welk bedrijf diegene belt. Ze kan dan snel even bedrijfsinformatie en afspraken nakijken indien nodig, en uw klant direkt te woord staan. Ook in het engels of duits, indien gewenst. Er gaat van elk telefoongesprek een melding naar het contactpersoon, met daarin eventuele afspraken of opmerkingen. Die kan u als ondernemer op een later tijdstip rustig nakijken via een digitaal dashboard, waarin u alles zo kunt aanpassen zoals u dat graag wilt.

De beller zal niet echt merken dat hij/zij met een externe telefoniste spreekt, en zo heeft het bedrijf er geen last van dat de balie en de telefoon in het bedrijf onbemand is. De ondernemer bepaalt zelf welk abonnement voor hem het meest aantrekkelijk is, dat hangt af van een aantal factoren af.