Hoe je met een crosstrainer gewicht kunt verliezen

Hoe je met een crosstrainer gewicht kunt verliezen

De crosstrainer, ook wel bekend als een elliptisch trainingsapparaat, is een cardiovasculair apparaat voor het doen van oefeningen met een lage impact. Het apparaat bootst de beweging van cross-country skiën na, waardoor het voor degenen die blessures aan hun onderlichaam hebben en geen oefeningen zoals hardlopen of joggen kunnen doen omdat dit voor te veel spanning op de gewrichten in het onderlichaam zorgt, de perfecte hometrainer is. Als je graag gewicht wilt verliezen, maar blessures hebt of gewoon niet graag op een loopband traint, kan het trainen op een crosstrainer echt ideaal voor je zijn

Volg de richtlijnen

Als je graag wilt trainen om je gezondheid te verbeteren moet je volgens de American Heart Association een aantal nuttige adviezen opvolgen. De richtlijnen voor het verbeteren van je gezondheid suggereren dat 30 minuten van matige activiteit voor vijf dagen per week het beste is en dit kan gemakkelijk worden bereikt op de crosstrainer. Volgens de Harvard Medical School verbrandt een persoon van rond de 70 kilo tijdens een training van 30 minuten op de crosstrainer ongeveer 335 calorieën. Als je naar aanleiding van de richtlijnen de crosstrainer vijf dagen per week gedurende 30 minuten per keer zult gebruiken, kun je dus veel overtollige calorieën en vet verbranden. In combinatie met een gezonde voeding, kan dit echt helpen om die ongewenste ponden kwijt te raken.

Interval training

Een interval training is een training waarbij je korte periodes met een hoge snelheid afwisselt met langere periodes met een lagere snelheid, waardoor je lichaam dus tijdens de training de kans krijgt om te herstellen. Een voorbeeld van een interval training zou zijn om bijvoorbeeld je snelheid een minuut flink te verhogen, gevolgd door twee minuten in een lagere snelheid en dit zo, om en om, af te wisselen. Een interval training zorgt ervoor dat je hartslag zal verhogen wanneer je ook de snelheid op de crosstrainer verhoogt, wat je zal helpen om meer calorieën te verbranden. Met een interval training kun je in de helft van de tijd van een workout met een gematigd en constant tempo dezelfde hoeveelheid calorieën verbranden.

Geef je weerstand een boost

Bijna elke crosstrainer geeft je de mogelijkheid om de training moeilijker te maken door het veranderen van de weerstand. Wanneer je de weerstand op de crosstrainer verhoogt, maak je het moeilijker voor jezelf om de pedalen met je benen in te kunnen duwen en met je armen de handvatten te kunnen bewegen. Dit zorgt er niet alleen voor dat je hart harder moet werken, waardoor de calorieverbranding toeneemt, maar het zal ook je spieren intensiever trainen en zeker de spieren in je onderlichaam.

Combineer intervallen met weerstand

De beste manier om gewicht te verliezen is, om je lichaam steeds te blijven uitdagen. Wanneer je week in, week uit steeds dezelfde oefening blijft doen, begint je lichaam te wennen en zul je qua opbouw van spieren en het verbranden van calorieën even stil komen te staan. Door tijdens je training op de crosstrainer intervallen te combineren met een hogere weerstand, moet je lichaam iets doen wat het niet gewend is, wat ervoor zorgt dat je hart en spieren harder moeten werken, waardoor je meer calorieën zult verbranden en je lichaam beter in vorm raakt.

Koop hier op deze website http://www.crosstrainerinfo.nl de crosstrainer waar je naar op zoek bent.

http://crosstrainerinfo.nl