Andeko
Image default
Electronica en Computers

PIM-systeem: de technologie die een revolutie teweegbrengt in bedrijven

Elk e-commerce bedrijf heeft een productcatalogus die zeer goed moet worden gecontroleerd en geoptimaliseerd om aan zijn klanten te tonen. Deze stap is van fundamenteel belang, zodat elke gebruiker die wil kopen, gemakkelijk kan vinden wat hij zoekt. De beste manier om alles te controleren en te organiseren is een PIM-systeem (Product Information Management). Het PIM is een instrument dat alle informatie, bestanden en contacten van uw product op één plaats samenbrengt. Een instrument dat ongetwijfeld de routines van uw elektronische handel en van veel van de mensen die er werken, zal vergemakkelijken. Skwirrel is een goede keuze als u zo’n systeem wilt aanschaffen. 

Wat is een PIM en waarvoor wordt het gebruikt? 

Het lijdt geen twijfel dat de belangstelling van marketingafdelingen voor een PIM-systeem toeneemt. Elke dag moeten bedrijven aanwezig zijn op meer kanalen, met hun eigen kenmerken en vraag naar informatie. Multichannel-marketing maakt het werk veelzijdiger, eist steeds meer van onze tijd en de gegenereerde informatie is versnipperd en heterogeen. In die zin ontstaat de behoefte en de belangstelling om informatie via een PIM-systeem te bundelen en te controleren. 

Redenen om een omnichannel strategie in uw bedrijf te implementeren 

PIM, Product Information Management, is een informatiebeheersysteem voor alle producten van de onderneming. Met dit systeem kunnen wij alle technische productinformatie samenbrengen en op één plaats centraliseren: catalogi, referentielijsten, Excel-documenten en allerhande multimediamateriaal. Voordelen van het PIM-systeem voor omnichannelmarketing 

1. Meer betrouwbare informatie 

Door alle informatie voor alle produkten te centraliseren, stellen wij één enkele bron van informatie voor hen vast, waardoor versnippering van informatie, dubbele documenten en mogelijke verwarring worden voorkomen. Bovendien is het mogelijk tijd te winnen bij het zoeken naar betrouwbare informatie op basis waarvan wij kunnen werken. 

2. Eenvoudiger processen 

Het gebruik van een PIM-systeem vereenvoudigt het proces van integratie van leveranciers en gegevensbronnen. Het bundelt productinformatie, helpt deze te organiseren en verspreidt het materiaal naar de persoon of afdeling die het nodig heeft. Daarom bespaart een PIM-systeem tijd door de hele marketingafdeling wendbaarder en autonomer te maken. 

3. Verbeterde kwaliteit en consistentie in alle kanalen 

De groeiende behoefte aan een geoptimaliseerd beheer van productinformatie hangt nauw samen met het omnichannelkarakter van bedrijven. PIM maakt het gemakkelijker om de consistentie en de structuur van de gegevens binnen de organisatie te handhaven en draagt zo bij tot een kwalitatief betere omnichannel-klantervaring. Wat voor soort gegevens bevat een PIM-software? Het PIM beheert alle informatie met betrekking tot de producten van de onderneming en moet derhalve alle daarmee verband houdende gegevens bevatten. De belangrijkste gegevens zijn: – Productomschrijvingen (korte en uitgebreide), labels of classificatiecategorieën; – Technische specificaties, zoals productafmetingen, ingrediënten en componenten, kwaliteitscertificaten; – Multimedia bestanden (afbeeldingen, PDF-bestanden, Excel-sheets, video’s); – Feedback van klanten, zoals opmerkingen, beoordelingen, suggesties, bezwaren; – Kleur, materialen, formaten en andere ontwerp gerelateerde gegevens.