Wat weet jij over Google zoekwoorden?

De positie van je website in de bekendste zoekmachine van de wereld, heeft te maken met welke Google zoekwoorden jij als target gebruikt. Je zal een kleinschalige analyse moeten doen om erachter te komen welke zoekwoorden vaak gebruikt worden en vooral waar kansen liggen voor jouw website.

Wanneer je deze Google zoekwoorden gevonden hebt zal je deze moeten verwerken in de content van je website zodat Google deze pagina’s kan indexeren, en jouw website hoogstwaarschijnlijk zal gaan stijgen in de Google Ranking.

Bij de analyse naar de Google zoekwoorden zal je goed moeten kijken naar de concurrent. Welke woorden gebruiken ze en op welke manier worden deze woorden gebruikt. Door jouw website hier tactisch op aan te passen zal Google jou website op een andere manier bekijken als die van de concurrent.

 

Google zoekwoordenkun je makkelijk natrekken in de Google Keyword Planner. Dit is een hulpprogramma van Google Adwords waar je zoekwoorden kan invullen en je direct alle nodige informatie ontvangt over deze zoekwoorden. Wat is de concurrentie? wat is de zoekfrequentie? enzovoort.

Ook krijg je alle informatie over de kosten per zoekwoord wanneer je op deze woorden gaat adverteren. Je betaald een bedrag aan Google Adwords, en je website zal bovenaan in Google verschijnen als advertentie. Voor elke potentiële klant die op je website klikt gaat er een klein bedrag van je investering af. Na verloop van tijd is dit bedrag op en staat je website weer op de normale positie in Google.

 

Google zoekwoorden zijn dus erg belangrijk voor je SEO (Search Engine Optimisation).

Op welke manier je ze gebruikt is erg belangrijk. Het is niet makkelijk om dit toe te passen op je website. Er zijn in Nederland honderden bedrijven die zich richten op SEO.

Je SEO is namelijk niet alleen afhankelijk van je Google zoekwoorden, maar van een hele boel andere factoren. Speciaal gespecialiseerde bedrijven houden zich hier dagelijks mee bezig omdat Google geregeld een grote update doet. Wanneer dit het geval is zal je de hele website moeten nakijken en aanpassen waar dat nodig is om toch weer te voldoen aan de richtlijnen van Google.

 

Een SEO traject kan veel tijd kosten omdat het nou eenmaal veel tijd kost om te ranken in Google. Het is niet makkelijk om Google en je concurrenten precies op de goede manier te bespelen zodat jij er als beste uit komt.

Dit vergt veel tijd, energie en vooral doorzettinsvermogen. Als iets niet lukt zoals jij dat wil, zal je een andere oplossing moeten bedenken totdat het lukt!

 

https://www.brandmerck.nl/google-ads/