Wat is content?

Deze vraag wordt heel vaak gesteld. En met een goede reden. Nu iedereen het heeft over contentbeheer, contentontwikkeling, contentstrategie, content ...

Inhoudsopgave:

Deze vraag wordt heel vaak gesteld. En met een goede reden. Nu iedereen het heeft over contentbeheer, contentontwikkeling, contentstrategie, content wat dan ook, is het moeilijk om te weten wat er echt mee bedoeld wordt als ‘content’ wordt genoemd. Dit is de definitie die Steve en ik gebruiken: “Content is de uitdrukking van informatie voor een doel aan een publiek via een kanaal.” De definitie bestaat uit vijf punten:

  • Informatie
  • Doel
  • Publiek
  • Formulier
  • Kanaal

De sleutel tot succesvolle communicatie is het expliciet identificeren en optimaliseren van elk van de afzonderlijke elementen. In dit artikel wordt ingegaan op de informatieve delen en hoe je deze kunt “operationaliseren”. Wij van contentbureau Crossphase hebben elk punt verder voor jou uitgewerkt. Lees snel verder!

1. Informatie

Wat voor informatie wil je overbrengen? Dit is meestal consistent in alle formulieren omdat het is verankerd door berichten. Informatie, zoals we het hier definiëren, is de combinatie van de belangrijkste ideeën die het publiek moet weten en de belangrijkste details (bewijs, uitleg en voorbeelden) die die ideeën ondersteunen.

2. Doel

Waarom doen we dit? Wat willen we dat ons publiek denkt/doet/voelt? Content is het meest succesvol wanneer we deze ontwerpen om een ​​specifiek doel te bereiken. Het expliciet vermelden van dit doel bevordert de ontwikkeling van inhoud die resoneert met uw publiek.

3. Publiek

Wie is onze beoogde consument voor deze inhoud? Te vaak creëren we inhoud zonder volledig rekening te houden met ons publiek. Identificeer expliciet de mensen die u wilt bereiken, hun zorgen en hun vragen. Hier ontmoeten relevantie en resonantie elkaar.

4. Kanaal

Hoe krijgen we onze content bij ons publiek? Plaats geen berichten op Facebook als de mensen die je probeert te bereiken op Linkedin zitten. Begin met alle kanalen waarop uw publiek afstemt. Gebruik een ‘doelfilter’ om deze lijst te onderscheiden van de mate waarin bepaalde kanalen jouw doel het beste dienen. Gebruik vervolgens een doelgroep of ‘doelfilter’ om de lijst nog verder te verkleinen, waarbij je je richt op die kanalen die het meest effectief zijn gericht op de mensen die je wilt bereiken.

5. Vorm

Hoe zal onze communicatie in zijn definitieve staat worden weergegeven? Kies met gekozen kanalen genres en vormen die zijn geoptimaliseerd om het woord te verspreiden. Begin met genre: brief aan de redacteur, video, blog post. Denk dan aan vorm: mediatype, formaat of lengte, stijl, etc. om de optimale “presentatie” te creëren.

 

Tags:

Gerelateerde Berichten

PVC-profielen worden steeds vaker gebruikt in de bouw vanwege hun duurzaamheid en veelzijdigheid. Ze worden toegepast in ramen en deurkozijnen, gevelbekleding en kabelbeheeroplossingen. Door de

...

Circulaire IT is een benadering die steeds populairder wordt binnen organisaties die zowel kosten willen besparen als hun duurzaamheid willen verbeteren. Door slim om te

...

In de huidige tijd is duurzaamheid een hot topic. Steeds meer mensen zijn zich bewust van de impact die zij hebben op het milieu en

...

Bent u op zoek naar labels voor uw webshop of winkel? Dan zijn ronde labels misschien wel wat u zoekt. In deze blog vertellen we

...