Andeko
Image default
Bedrijven

De groei van het internet

Internet bestaat al sinds 1969, ondertussen is het uitgegroeid tot een platform wat mondiaal gebruikt wordt. Het internet is oorspronkelijk opgericht doordat een van de projecten van een onderzoeksbureau was het ontwikkelen van een veilige manier om te communiceren met universiteiten die voor het bureau aan het werk waren. Ondertussen is dat al lang niet meer de enige functie van het internet, we gebruiken het met zijn allen dagelijks om onszelf van informatie te voorzien, contact te leggen met anderen. Kortom om te voorzien in onze behoeften. Ook bedrijven gebruiken het internet om te voorzien in hun wens om een hoge omzet te draaien. Via het internet proberen ze hun doelgroep te bereiken om de vraag naar diensten, producten of ideeën te bevorderen, dit wordt ook welinternet marketing genoemd. 

Hogere omzet, dankzij meer bezoekers 

Organisaties gebruiken onder andereYouTube adverteren om potentiële klanten te trekken met als doel dat bezoekers een product kopen, een abonnement afsluiten, zich inschrijven voor een cursus, een offerte aanvragen enz., welke systematisch leidt tot een hogere omzet. Dit alles kunnen ze steeds beter online bereiken, doordat mensen steeds meer tijd op het internet doorbrengen. Gemiddeld is meer dan de helft van de bevolking, minimaal 10 uur per week online, een groot deel van deze mensen geeft ook geld uit op het internet. Dat is tegenwoordig namelijk erg makkelijk, en de keuze is groter. 

Award voor meest irritante reclame 

Er zijn allerlei verschillende manieren, hoe een bedrijf zijn klant probeert te bereiken. Toch wordt dit soms ook als irritant en opdringerig ervaren, denkt u maar eens aan een irritante reclame op tv. In Nederland is er zelfs een prijs voor meest irritante reclame. Een bedrijf kan via het internet dus heel veel mensen bereiken, maar bij een verkeerde zet ook heel veel potentiële klanten verliezen. Tot slot zijn wij mensen in staat om irritante dingen automatisch we te filteren, alsof we het niet meer zien.