Updated : feb 26, 2014 in Marketing

Google adverteren

U heeft er vast wel een keertje over nagedacht als u een onderneming heeft: bij google adverteren. De grootste zoekmachine ter wereld wordt in Nederland door zo ongeveer negentig procent van de internetgebruikers gebruikt en is dus een ontzettend goed marketingmiddel om in te zetten in de verkoopcampagne voor uw producten of diensten. U betaalt het grote bedrijf Google om naast of boven voor uw bedrijf relevante zoekresultaten een advertentie te kunnen plaatsen. Een groot voordeel van op deze manier reclame maken is natuurlijk dat u de juiste mensen het idee geeft om uw website te bezoeken. Deze mensen hebben een zoekterm ingevoerd in deze zoekmachine die bij uw bedrijf past. Verkoopt u bijvoorbeeld schoenen via een webshop dan kunt u Google betalen voor advertentieruimte bij de zoekresultaten van de zoekterm ‘online schoenen kopen’. Handig omdat u direct publiek naar u toetrekt dat geïnteresseerd is wat u te bieden heeft.

Nadelen van bij Google adverteren?

Natuurlijk zijn er ook enige nadelen van het adverteren in Google, die u in overweging moet nemen voor u een beslissing maakt.

  • Het is vaak vrij prijzig om advertentieruimte bij Google af te kopen. Het is immers de grootste zoekmachine ter wereld, daarbij moet je denken aan behoorlijke prijzen.
  • Mensen kunnen zien dat je hebt betaald voor deze advertentieruimte en dat jouw site dus niet voortkomt uit de meestal accurate algoritmes die Google gebruikt om relevante zoekresultaten te krijgen. Dit is bijvoorbeeld niet het geval als je aan linkbuilding doet, dan manipuleer je de zoekresultaten en is het dus niet zo duidelijk dat je met een marketingstrategie bezig bent

Kiezen voor bij Google adverteren

Mocht je er voor kiezen voor bij Google adverteren, denk dan goed na over bij welke zoekterm(en) je gevonden wilt worden!

http://www.4internetgroep.nl/online-marketing/google-adverteren-sea/